What Is the Right Kind of Support For Children?

jonge vrouwen globale mededelingen - intelligentieonderzoek  stockfoto's en -beelden

Er zijn enkele feiten over de capaciteiten van kinderen die genealogen die niet gekwalificeerd zijn om hoogbegaafdheid te beoordelen, misschien moeite hebben om aan u uit te leggen. Ten eerste is er een verschil tussen mentale vermogens. De meeste zogenaamde slimme mensen die je ontmoet zijn eigenlijk gewoon heel slim; ze zijn echt heel slim en zeer succesvol. Bedenk vervolgens dat hoogbegaafde mensen een zeer diepgaande kennis hebben over veel onderwerpen en een geavanceerde verbeeldingskracht hebben, die niet noodzakelijkerwijs verband houdt met hun academische vaardigheden. Veel hoogbegaafde mensen kunnen niet eens lezen!

Het zal je dus misschien verbazen dat er veel scholen zijn die denken in termen van hoogbegaafdheid of speciaal onderwijs. Er zijn hoogbegaafde leerlingen in Miljoenen scholen in de hele VS. Niet veel scholen gaan op dezelfde manier om met leertekorten, omdat ze terughoudend zijn om er iets extra's tegenaan te gooien. Hoewel we weten dat kinderen die hoog scoren op een diagnostische test en op traditionele wijze aandacht krijgen, het heel goed doen, betekent dit niet per se dat het kind echt een mentale gave heeft. Hoogbegaafdheid betekent niet per se intelligentie in de traditionele zin en we moeten ons ook realiseren dat kinderen die hoog scoren op intellectuele tests niet altijd een speciale behoefte hebben. Niet alle kinderen vallen in deze categorieën. Veel kinderen hebben gewoon hogere mentale vermogens die ongebruikt blijven.

Wat wordt weggelaten is de ondersteuning die leraren de hoogbegaafde kinderen kunnen geven, maar zoals gebruikelijk bij hoogbegaafde kinderen zijn er veel problemen verbonden aan het krijgen van deze ondersteuning en het uitzoeken wat echt een speciale behoefte is. Er zijn ook zoveel kinderen die over- Gang — iets nodig hebben dat veel — veel belangrijker is dan wat leraren bieden en veel leraren dwingen hun herkenningslimieten te overschrijden, dat kinderen kunnen reageren met intense frustratie en woede. Het kind dat extra-curriculaire ondersteuning nodig heeft, kan ook veel andere behoeften missen.

Leraren moeten dus meer aandacht besteden aan deze kinderen en ervoor zorgen dat ze zoveel mogelijk uit hen krijgen dat ze de juiste soort ondersteuning krijgen die ze nodig hebben. Wat is de juiste ondersteuning van de docenten? Leg uit dat kinderen vaak veel succes hebben gehad, ze alleen een beter begrip nodig hebben over hoe ze met deze frustratie moeten omgaan en hoe ze een succesvolle student kunnen worden in een groep andere studenten die niet erg begaafd zijn. Zodra het kind deze coaching krijgt, moet de leraar dat kind de hele tijd in de gaten houden, op zoek naar kleine aanwijzingen die erop wijzen dat hij of zij meer hulp nodig heeft. Het kind dat zich onbekwaam voelt om echt hulp te krijgen en daardoor zijn of haar stress- en frustratieniveaus verhoogt. Dit kind kan ook moeite hebben zich te concentreren in de klas, die ook verband houdt met zowel academische als sociale problemen. Het is ook mogelijk dat het kind een leerstoornis heeft, een label dat door veel scholen wordt gegeven als een manier om aan te geven dat een kind een leerstoornis heeft.

Het is erg belangrijk om elke mogelijke leerstoornis of hoogbegaafdheid die je kunt tegenkomen te herkennen en ermee om te gaan. Ouders vinden deze oorsprong misschien pas als een kind de vierde klas bereikt en zelfs dan moeten ze vaak vechten voor wat goed is voor hun kind. Als ouders vermoeden dat hun kind misschien wat problemen heeft op het gebied van sociale relaties, dan is het belangrijk om de leerkrachten ernaar te vragen. bekwame sociale relaties nemen sterk toe: een betere relatie met andere jongeren in de buurt, niet alleen met vrienden, en goede vriendschappen.

What Is the Right Kind of Support For Children?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top